FITNESS TIPS

Άσκηση και Σεξουαλικότητα

Υρώ ΑκριβίδηFitness Professional, Certified Yoga Instructor E-RYT, RCYT, YACEP

Ζούμε σε μέρες πίεσης, άγχους, ρουτίνας και τρεξίματος. Οι καταστάσεις της καθημερινότητας, κοινωνικές και επαγγελματικές, μας έχουν περιορίσει τον χρόνο για τον εαυτό μας. Και σε περίπτωση που έχουμε χρόνο, το πιθανότερο είναι να μην έχουμε την οικονομική άνεση να καλύψουμε ψυχολογικές ανάγκες, με αποτέλεσμα να μην είμαστε ικανοποιημένοι από την ζωή μας, να μην την απολαμβάνουμε και να νοιώθουμε ανασφάλεια για το αύριο. Υποσυνείδητα, και μόνο, όλα αυτά επηρεάζουν την ψυχολογία μας και μας δημιουργούν στρες.

 

Το στρες θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η ψυχολογική ασθένεια της εποχής, και δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την σεξουαλική ζωή των ανθρώπων και κατά συνέπεια την αναπαραγωγή.

 

Είναι φυσικό και επόμενο να μην μπορούν να υπάρξουν συνθήκες γονιμότητας σε ένα αγχωτικό περιβάλλον, που προκαλεί προβληματισμούς για το μέλλον του ίδιου του ατόμου, καθώς και για το αβέβαιο μέλλον του παιδιού που θα φέρουν στον κόσμο.

 

Η yoga βοηθάει τον άνθρωπο να χαλαρώσει σωματικά, πνευματικά και ψυχολογικά. Είναι μια μαγεία που συμβαίνει καθώς συντονίζουμε όλο μας το είναι να αφεθεί, εστιάζοντας την προσοχή μας μόνο στο παρόν και στη διαδικασία της αναπνοής μας. Με αυτό τον τρόπο καθώς ταυτόχρονα προσπαθούμε να εκτελέσουμε τις asanas και να διατηρήσουμε τη σωστή στάση του σώματός μας, το μυαλό αρχίζει να ταξιδεύει και να συνειδητοποιεί το νόημα των πραγματικών προβλημάτων και την αξία της ζωής. Άρα και μόνο σε αυτό να εστιάσουμε, μπορούμε να βγάλουμε το συμπέρασμα ότι η yoga είναι μια πολύ καλή μορφή ψυχοθεραπείας για όλους.

 

Στο θέμα της σεξουαλικής ανικανότητας, η οποία βέβαια δεν εντοπίζεται σε προβλήματα ιατρικής φύσεων (πχ σάλπιγγες, ωάρια, βουβωνοκήλες, αδυναμία σπέρματος), αλλά προέχεται από ψυχολογικούς παράγοντες. Η yoga μπορεί να βοηθήσει.

 

Αρχικά ξεκινάμε με asanas άνετες που μειώνουν το άγχος, χωρίς να προκαλούν αίσθηση πίεσης και δυσαρέσκειας, όπως είναι κάποιες από τις ύπτιες και από τις καθιστές. Επιπλέον δεν θα πρέπει να λείψουν asanas που ενεργοποιούν το πυελικό κέντρο δηλαδή το 2ο ckakras -svadisthana- το οποίο έχει πεδίο αναφοράς την αναπαραγωγή, την σεξουαλικότητα και τις επιθυμίες, καθώς επίσης συνδέεται με τους γανάδες αδένες. Θα εκτελεστούν asanas που έχουν σκοπό να αιματώσουν την πυελική χώρα και τους όρχεις στους άντρες, κάποιες όρθιες, καθιστές και ανοίγματα ποδιών. Ακόμη, asanas που δίνουν κινητικότητα στην πύελο, δρουν αγχολυτικά, και ενδυναμώνουν το αναπαραγωγικό σύστημα, όπως είναι οι όρθιες και οι υπερεκτάσεις. Θετικά αποτελέσματα φέρνουν και οι ασκήσεις αναπνοής, pranayama. Και φυσικά από μια αγχολυτική πρακτική δεν θα μπορούσε να λείψει ο διαλογισμός, με τη θετική σκέψη και την εσωτερική κατάφαση, καθώς και η βαθιά χαλάρωση ώστε να απομακρυνθούν τελείως η πίεσης και το άγχος.

Καλά θα ήταν να κάνετε την πρακτική σας με κάποιον ειδικό. Όπως επίσης να βγάλετε από το μυαλό σας το αποτέλεσμα. Το να σας γίνει έμμονη ιδέα η σύλληψη, μόνο αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να επιφέρει. Βγάλτε από το μυαλό σας σκέψεις όπως «Εγώ πότε θα γίνει μάνα;», απολαύστε το ταξίδι του μαθήματος και ούτε εσείς οι ίδιοι θα καταλάβετε πότε ο πελαργός σας χτύπησε την πόρτα!!!

© 2019 by theConcept Tavros

 

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now